Jdi na obsah Jdi na menu
 


Baldurs Gate 2: Shadows of Amn

11. 4. 2007

1. kapitola


První patro

1. V této místnosti začínáte hru, musíte osvobodit Minsca a Jaheiru. Minsca popichujte, že je prdlajs berserk, když nedokáže rozbít takové slabé mříže (1,2,3,1). On se naštve a dostane se ven sám, naštěstí mu dojde, že jste ho provokovali schválně. Přijměte ho do party. (3000 XP)

2. Promluvte si s Jaheirou, v této místnosti najdete klíč od její cely. Vyberte všechny věci (stůl, bedna a obraz s pastí) a pusťte ji (3000 zkušenosti). Golem vám neublíží, můžete si s ním popovídat. V chodbě na sever je jeden Kouřový Mephit (420 exp.)

3. Stroj uprostřed místnosti neustále vyrábí nové a nové Bleskové Mephity (420 exp.), musíte kliknout dvakrát na ovládací pult (a být blízko u něj), jedině tak ho vypnete.

4. Džin Aataquah vám dá malý test. Pokud odpovíte „Stiskni tlačítko“, získáte 3500 zkušenosti, ale musíte zabít Ogřího mága za 650 exp. Při odpovědi záporné vyvolá několik Gibberlingů (slaboučké potvory), ale nedostanete bonusové zkušenosti.

5. Tady najdete kanalizačního golema a Radiation Mephita (420 exp.). Prohledejte a vyberte všechny čtyři skrýše. Při rozhovoru s golemem napodobujte jeho pána, řekne vám že potřebuje kámen, aby mohl otevřít dveře do stok.

6. Místnost se dvěma hliněnými golemy, nechají vás na pokoji… zatím. Můžete je zabít rovnou, pokud chcete. Na hliněné golemy platí pouze tupé zbraně – palcáty, palice, kladiva atd.

7. V kontejneru v této místnosti najdete Rielva, pokud mu slíbíte pomoc, dostanete krystal, s jehož pomocí můžete oživit bytosti v místnosti 8, a 4000 zkušenosti. Na stole najdete gem pro kanalizačního (sewage) golema, a navíc je tu jeden barel s pár drobnostmi. Vraťte se do místnosti 6, opět napodobujte golemova pána a dejte mu gem. Odběhne otevřít dveře. 8. V této místností je řada kontejnerů, dva mephitové (ledový a bleskový) a tři bedny, jedna z nich s pastí.

9. Po cestě do knihovny potkáte několik goblinů, zabijte je, stejně tak i další spolu s Ohnivým a Kouřovým Mephitem v knihovně. Na policích najdete několik lektvarů a kouzel (neměla by se je učit Imoen, brzo o ni přijdete).

12. Uprostřed místnosti zabijte Otyugha (650 exp., Hůlku Mrazu (Wand of Frost key) budete potřebovat na dalším patře), pozor, po úspěšném zásahu má tendenci sesílat Zpomal a Nemoc (Slow a Disease). V bednách najdete opět kouzla, lektvary a nějaké šipky. Doleva byste se vraceli ke golemovi, dolů pro změnu do mučírny, pokračujte tedy doprava - do Irenicovy místnosti.

13. Odstraňte tři pasti, jsou na koberci a dvou zásobnících. Prohledat můžete dvě police, bednu a zásuvku, najdete další várku kouzel, magickou Balduranovu helmu, amulet, Hůlka blesku (Wand of Lightning Key) a Soška vzdušného elementála (Air Elemental Statue). Ve velké místnosti jsou tři dryády (viz quest níže) a nějaké pasti.

14. Po vstupu do místnosti zazní alarm a přiběhnou již zmiňovaní golemové. Pokud jste je už zabili, můžete začít prohledávat schránky (celkem čtyři, z předmětů stojí za zmínku Hruška Vyrovnávače (Pommel Jewel of Equalizer) – první část skvělého meče, a Portálový klíč (Portal key), pomocí kterého můžete buď v místnosti (1) nebo (16 – bacha na další gobliny) opustit toto patro.

 
Questy

 
Zachraň dryády

Běžte do místnosti (10) a zabijte šest temných trpaslíků (šéfem je bojovník Ilyich, další dva jsou bojovníci, dva lučištníci a jeden mág). V bednách najdete nějaké lektvary a kouzla, nezapomeňte sebrat oříšky. Vraťte se k dryádám (13), a dostanete 9500 zkušenosti.

 

 

Druhá část questu se dá splnit až po opuštění žaláře, musíte se dostat do Větrných vršků. Zajděte do Měděné Čelenky (hospoda ve Slumech) a promluvte si s Jierdanem. Jeho quest je poměrně složitý, ale můžete ho splnit později. Důležité je, že vám dá na mapu lokaci Windspear Hills, odcestujte tam (přes hlavní bránu (Gate) v Athkatle). Dryády najdete v jihovýchodní části mapy. Dejte oříšky královně a voila - 32500 + 9750 zkušenosti.

 
Free the Genie

Pomocí Sošky vzdušného elementála (Air Elemental Statue) z Irenicovy místnosti (13) otevřete portál do Plánu vzduchu (15). Tam postupujte na sever, pozabíjejte všechny Mephity. Přímo pod velkým větrákem je schránka s kouzlem. Na konci cesty najdete lampu, manipulujte s ní a objeví se džin, který vám slíbí meč za láhev (flask). Vraťte se k dryádám (13), promluvte s nimi a láhev doneste džinovi. Za vaši námahu získáte 15000 zkušenosti a obouručný meč +2.

 

 
Zabij Cambiona

V místnosti (11) najdete démona Cambiona zavřeného v magické bublině. Pohněte dvakrát strojem a zabijte ho. Dostanete 6000 zkušenosti, meč bastard +1 a koužkové brnění.

 

 

 
Druhé patro

 

1. Ať už jste vstoupili do kteréhokoliv portálu na prvním patře, octnete se zde. Své služby vám tady nabídne zloděj Yoshimo. V téhle chvíli bych ho vzal do party, I když vás o hodně později a dál ve hře zradí. V krabici najdete kouzlo Drž osobu.

2. V této místnosti je spousta různých mephitů a čtyři portály - generátory dalších. Zničte je (každý za 5000 zkušenosti) a prohledejte všech 6 skrýší (spousta pokladů + další tři klíče Klíče xxx [Wand of xxx key]). Jaheira tady najde tělo svého mrtvého manžela Khalida.

3. Z tuby unikl klon a bojuje s vrahem. Ať už pomůžete komukoliv, druhý se stejně obrátí proti vám. Klon má poslední klíč - Hůlka střel [Wand of Missiles key]. Můžete prohledat dva barely.

4. Další bitva, mephit versus vrah, opět budete muset bojovat s vítězem plus pár gobliny. Na můstku je past, zneškodněte ji.

5. Tahle velká místnost je plná pastí. Nejdříve si vychutnejte smrt dalšího vraha a pár temných trpaslíků (duergar). Postupně manipulujte s jednotlivými sloupy po levé straně, automaticky by se měly použít klíče, které jste již našli. Za každý ze šesti sloupů dostanete příslušný wand s jediným nábojem. V soše na konci haly najdete prsten +1 k AC. Chodba zcela vlevo dole vede ven do Athkatly.

9. Pobijte čtyři nebo pět vrahů a poberte všechno, co z nich vypadne.

10. Východ ven, doporučuji save a mít projitý zbytek místností a questů na tomhle patře (viz níže).

 

 
Questy

 
Dopplegangerova chodba (The Doppelganger Passage)

Druhá odbočka vpravo z hlavní haly vede do skladiště (8) se skleněnou celou, ve které je tlouštík Frennedan. Poprosí vás o pomoc, otevřete mu klíčem, který najdete v této místnosti v jedné ze tří krabic (dvě z nich mají past). Frennedan se po určité době, případně pokud se vzdálí daleko od své cely, změní a zaútočí na vás (3000 zkušenosti). V jeho cele najdete 5 skrýší se spoustou střeliva a kouzel.

 

 
Vampírova chodba (The Vampire Passage)

V jediné chodbě v levé části haly je místnost (6), kde probíhá bitva mezi upírem (vampire) a vrahy. Zabijte všechny, hlavě upíra (8000 zkušenosti). Tentokrát žádné skrýše.

 

 
Duergarova chodba (The Duergar Passage)

V poslední chodbě po pravé straně narazíte na partu goblinů (7) a temných trpaslíků. Pobijte všechny, včetně jednoho mága. Ve čtyřech skrýších najdete spoustu pokladů včetně spousty střeliva, šipek +1 a Girdle of Bluntness.

 

Části aktefaktů:

Hruška Vyrovnávače-Irenicůn dungeon

 
První kroky v Athkatle

Po opuštění podzemí se přimotáte do magického souboje, v němž se s Irenicusem (vaším věznitelem) kromě Imoen utkají i neznámí čarodějové. Boj skončí uvězněním Irenicuse a Imoen. Pokecejte s lidmi kolem a poté si projděte celou promenádu. Je zde spousta obchodů, kromě jiného i Dobrodruhův krámek. Poblíž cirkusového stanu si promluvte se strážným a s malým chlapcem. Slibte, že jim pomůžete, a vstupte do stanu. Vyřešte hádanku (princ 40, princezna 30) a postupujte dál. Slibte pomoc ogremu (je to vlastně elfka) a ještě pokecejte s pavoukem (to je chlapcova matka). Likvidujte všechny nepřátele a dojděte až ke strůjci celé iluze – bláznivému Kalahovi. Zabte ho a vše se vrátí do normálního stavu. Nezapomeňte ho prohledat, také můžete do party přibrat vysvobozenou elfku Aerie (klerik/mág). Ještě pokecejte s jejím nevlastním strýčkem Quaylem (znáte ho z prvního dílu, ne?). Venku opět pokecejte s chlapcem i se strážným. Při odchodu z promenády vás osloví Gaelan Bayle a nabídne pomoc při hledání Imoen. Jděte s ním do jeho bytu (v sousedním pokoji je docela solidní obchodník), přijměte jeho nabídku a nechte se odvést před hospodu Měděná Čelenka. Vaší starostí teď bude vydělat pro Gaelana dvacet tisíc, to lze jednak prodejem nalezených věcí, jednak plněním questů, z nichž některé nyní uvedu. pokecejte s jejím nevlastním strýčkem Quaylem (znáte ho z prvního dílu, ne?). Venku opět pokecejte s chlapcem i se strážným. Při odchodu z promenády vás osloví Gaelan Bayle a nabídne pomoc při hledání Imoen. Jděte s ním do jeho bytu (v sousedním pokoji je docela solidní obchodník), přijměte jeho nabídku a nechte se odvést před hospodu Copper Coronet. Vaší starostí teď bude vydělat pro Gaelana dvacet tisíc, to lze jednak prodejem nalezených věcí, jednak plněním questů, z nichž některé nyní uvedu.

2. kapitola

Questy


Záchrana otroků a dobrodružství ve stokách

Prokecejte lidi v Copper Coronet a nakonec si promluvte s Lehtinanem. Dostanete povolení ke vstupu do části hostince, kde se odehrávají zápasy otroků. Jděte do arény, podívejte se na zápas a pak prohledejte celou lokaci. Najdete několik tajných stěn. Za jednou z nich je vchod do stok, za další vězení s otroky. Pobijte všechny stráže a nakonec i beastmastera a jeho miláčky. Klíčem sebraným z jeho mrtvoly odemkněte cely s otroky a pomozte jim v boji proti dalším otrokářům. Nakonec Hendak zabije Lehtinana a převezme kontrolu nad hostincem. Pokecejte s ním a souhlaste s prosbou na záchranu dalších otroků na otrokářské lodi. Vstupte do stok, dávejte si pozor na pasti a likvidujte veškerý odpor. Z díry uprostřed kulaté místnosti seberte ruku a na první křižovatce stáhněte z kostlivce na stěně prsten. Po bitce s koboldy nezapomeňte vzít hůl z mrtvoly jejich šamana. V místnosti s trubkami si poslechněte znění hádanky. Na jihovýchodě si promluvte s Quallem o hádance. Zabijte jeho červa a seberte jeho krev. Jděte do místnosti s hádankou a použijte (zleva) třetí, první, druhou a čtvrtou trubku. Získáte Lilarcor (obouručák +3, imunita proti charmu a confusionu), který má vlastní ego a občas dost nesnesitelně kecá. Vystupte do vyššího patra a likvidujte otrokáře. Zlikvidujte i pár trollů a osvoboďte všechny děti. Vraťte se do hostince a oznamte osvobození Hendakovi.

Lichův poklad (City Gates)

Jděte k městské bráně, pokecejte se všemi osobami a vejděte do hostince. Pokecejte s pronásledovanými milenci. Pozorně projděte hlavní místnost hostince, u severní stěny narazíte na tajný průchod. Za ním je tajná místnost s hrobkou licha - mocného nemrtvého. Zkuste se s ním vypořádat, pokud to nepůjde, vraťte se později. Krom jiného zde najdete i Sunblade Daystar(překlad nevim) (dlouhý meč +2/+4 vs zlu, 1x denně kouzlo Sluneční paprsek).

 
Naliin hrad (De´Arnise Hold)

V Měděný čelence pokecejte s Nalií, můžete ji i nabrat do party (neschopná kouzelnice a zlodějka-amatérka). Slibte jí pomoc při osvobození jejího hradu a do mapy vám přibude nová lokace. Vyjděte z města a hurá k hradu. Jděte do jihozápadní části lokace a v opevnění pokecejte s vojáky, hlavně s kapitánem Aratem. Jděte k hradu a vlezte dovnitř tajným vchodem (na jižní straně hradu). Hledejte tajné stěny a likvidujte trolly. Pokecejte s Daelsonem a pokračujte v hledání tajných průchodů. Směrem na západ vede chodba do místnosti s magickou pecí, v níž jsou tajné průchody na severní stěně. Za nimi najdete i první část magické zbraně Cep věků. Pobijte všechny trolly v dolním patře, vyjděte ven, pobijte vše, co vám stojí v cestě, a otevřete bránu. Na nádvoří vběhne pár vojáků a pomůže vám v boji. Jděte do horního patra hradu a opět pobíjejte nepřátele. Hledejte tajné stěny, a až narazíte na Glaciase, zabijte ho. Nezapomeňte vybrat truhly v místnosti s golemy. Jsou sice hodně drsní, ale neprojdou dveřmi, takže můžete na někoho hodit Spěch, vybrat truhly a utéct. Po dokončení celého úkolu budou truhly prázdné, takže neváhejte. Sestupte po točitých schodech do podzemí hradu a připravte se na tuhý boj s Umber Hulky (pomocí tykadel házejí Zmatení) a s hlavním trollem. Po boji prozkoumejte celou lokaci a vraťte se nahoru. Se všemi pokecejte a také jděte k magické peci. Měli byste mít tři části zbraně, použijte pec a získáte kompletní Cep věků(dost dobrej). Pokud je vaší hlavní postavou bojovník, časem vám Nalie nabídne, abyste se stali vládcem hradu. Pokud přijmete, budou se vám pravidelně ve schránce v horním patře (v knihovně) objevovat peníze. Ale pozor, pokud máte částečného bojovníka (třeba fighter/mage), přijetím nabídky se připravíte o možnost získat jiné sídlo.

 
Raelis Shai a její herecká společnost

Při pochůzkách po městě vás kontaktuje poslíček od Aeriina strýčka Quayla s žádostí o pomoc. Jděte za ním do cirkusu a promluvte s ním. Jděte do hostince u Pěti džbánků na Mostě. Sestupte do sklepa, shlédněte představení, pak pokecejte s Raelis Shai a slibte jí, že najdete jejího kumpána. Jděte do Chrámové čtvrti (Temple District) a sestupte do stok. Po několika bojích najdete v severní části dva tajné průchody. Za jedním z nich je sídlo Mozkožroutů, pokud si troufáte, tak je zlikvidujte, pokud ne, vraťte se později. Za druhým z nich je sídlo čaroděje Meretha. Zlikvidujte ho, osvoboďte Haer'Dalise a najděte teleportační kámen. Zbytek stok zatím neprocházejte, vraťte se do divadla a pokecejte s Raelis. Slibte, že dáte pozor při otvírání meziplanární brány. Po otevření portálu vyběhne pár příšerek a pak jsou herci přeneseni do vězení. Vyspěte se a vstupte za nimi. Po vstupu do meziplanárního vězení pobijte všechny útočníky a promluvte s Taggetem. Jděte východní chodbou a vyhýbejte se portálům v podlaze. Probojujte se až k nižšímu démonovi (Master of Thralls), zabijte ho a seberte Mastery Orb(Č nevím). Vraťte se kousek cesty zpět a použijte kotel s magickým ohněm. Zničíte tak Orb a osvobodíte otroky ze zajetí. Otroci se obrátí proti svým pánům, rychle spěchejte na konec chodby a zabijte pána vězení (Warden). Z jeho mrtvoly seberte klíč. Pak pokračujte na západ a osvoboďte herce z cely. Pokecejte s Raelis, poděkuje vám a teleportuje vás zpět do Athkatly. Půjde s vámi i Haer´Dalis, kterého můžete najmout do party (je to bard, průměr).

 

Části aktefaktů:

Hruška halapartny +4:Vlna-astrální vězení

 
Anomenova rodinná záležitost (nezkoušel jsem)

V Měděný čelence můžete nabrat do party Anomena (dual class klerik/bojovník). Pokud zajdete k němu domů (ve Vládní čtvrti), dostanete za úkol pomstít smrt Anomenovy sestry, která byla údajně zavražděna konkurenční rodinou. Jděte do Mostu a vstupte do velkého domu (zhruba uprostřed lokace). Při setkání se znepřátelenou rodinou Anomen zabije jednu její členku a poté se strhne bitka. Po bitvě prohlédněte dům, je tam pár zajímavých předmětů. Poté jděte zpět do Anomenova domu. Po čase se Anomen musí dostavit k soudu do paladinského chrámu v Chrámovém okrsku. Jděte pak za ním a budete ho moci znovu nabrat do party, pravděpodobně se s vámi však pohádá a vy ho budete nuceni zabít.

 
Vraždy na Mostě

Po vstupu do této čtvrti pokecejte se strážnými u brány. Poté promluvte se všemi lidmi v okolí včetně žebráků. Od žebráka kupte kůži, od Bela dostanete kůru a bobule. Pak promluvte s Rose. Snažte se vyslechnout co nejvíce lidí a zajděte také za koželuhem Rijekem. Pak jděte za Belem a zeptejte se ho na kůži, kterou jste koupili od žebráka. Pak jděte opět za Rijekem a obviňte ho z vražd. Uteče vám, tak alespoň řádně prohledejte jeho obydlí, měli byste najít dopis o kontaktu v Umařině vrchvině. Vraťte se ke kapitánovi stráží a oznamte výsledek svého pátrání.

 

Části aktefaktů:

Část luku Gaesen-koželužna

 
Městský hřbitov (Graveyard)

Některé události na hřbitově se stanou jen v noci a jiné naopak jen ve dne, jděte tedy na hřbitov dvakrát (jednou v noci a jednou ve dne). Promluvte si s duchem chlapce Wellyna a slibte mu pomoc. Jděte do Měděné čelenky a po dobrém či po zlém získejte od Llynise medvídka, vraťte se na hřbitov a dejte ho Wellynovi. Vysvoboďte z hrobu Tirdira, promluvte s ním, jděte za místním hrobařem Sethlem a tvrdě ho vyslechněte. Jděte na Most, v jihozápadní části promluvte s Am-Si (je celý v červeném). Obviňte ho a pronásledujte ho do nedalekého domu. V domě pobijte všechny zloduchy, v prvním patře osvoboďte Lady Elgeu a prohledejte celý dům. Promluvte s knězem, který se stará o osiřelou Risu, a také s paladinem truchlícím nad ztrátou svého syna. Pokecejte s nimi několikrát a výsledkem bude svěření sirotka do paladinovy péče. Prozkoumejte všechny hrobky, do kterých se lze dostat. Sestupte do velkého podzemí, v pavoučím hnízdě zlikvidujte pavoučího muže i s jeho poskoky a vyberte jeho poklady. Jižního východu z lokace si zatím nevšímejte (viz quest Kniha Kaza) a severní část lokace zatím také nechte na pokoji, podíváte se sem později

Kniha Kaza (Book of Kaza)

V Měděný čelence můžete do party najmout trpaslíka Korgana, který ví o cenném artefaktu Book of Kaza. Kniha se nalézá v katakombách pod městským hřbitovem. Když sestoupíte do hlavní části katakomb, odejděte z lokace jižním východem. Dostanete se do další části podzemí. Celou lokaci prozkoumejte a v jedné místnosti Korgan prohlásí, že se jedná o místo, kde by kniha měla být, ale že ji už museli sebrat jeho kumpáni. Jděte za obchodníkem se starožitnostmi do severní části chrámové čtvrti (Temple District). V jeho domě však naleznete jen jeho mrtvolu. Spěchejte k Měděné čelence, uvnitř nebo poblíž by měli být Korganovy kumpáni. Pokud je najdete, promluvte s nimi a dojde k bitvě.

 
Ployerova kletba

Pokud na svých cestách zavítáte do hospody Sea's Bounty (Mořská stědrost ??) v docích (pozn.: na severní stěně hlavní místnosti je tajný průchod, za nímž je pirátská skrýš) a budete mít v partě Jaheiru, osloví jí její starý nepřítel baron Ployer a prokleje ji. Zajděte do Měděné čelenky a pohovořte s barmanem. Jděte na SV do Deliric House(neznám překlad), kde naleznete barona Ployera. Zabijte ho a nezapomeňte vzít pramínek Jaheiřiných vlasů. Vyspěte se, a jelikož máte u sebe předmět, pomocí kterého Ployer Jaheiru proklel (její vlasy), kletba zmizí.

 

 
Harfeníci (nedoděláno)

Na cestách se vám může stát, že se setkáte s lupiči a jejich obětí. Lupiče pobijte a promluvte si se zraněným mužem. Slibte mu pomoc, odneste ho k velkému domu na JZ doků a promluvte si s chlapíkem u vchodu. Ještě než doky opustíte, kontaktuje vás Xzar (znáte ho z prvního dílu) a požádá vás o pomoc. Jděte opět do domu Harfeníků, buď budete vpuštěni hned, nebo nejdříve dostanete malý úkol - pobít zlosyny v Prebekově domě (Prebek´s House v docích). Až se konečně dostanete dovnitř, se všemi přítomnými Harfeníky pokecejte. Abyste nemuseli v horním patře bojovat, musíte mít v partě Jaheiru nebo prozkoumat všechny místnosti a sebrat speciální přívěšek. Vyjděte do druhého patra a promluvte se strážícími duchy. Prozkoumejte celé patro a seberte dopis. Pak vezměte z voliéry ptáka a doneste ho X zarovi. Ten ho promění zpět, ale místo očekávaného kumpána Montarona se objeví Harfenícký vrah a zabije ho. Po chvilce se objeví Jaheiřina známá Harfenička a odvede ji. Jděte se vyspat do hospody a po spánku zjistíte, že Jaheira je zpět a potřebuje pomoc. Běžte s ní do domu Harfeníků a po rozhovoru dojde k boji. Pobijte proradné Harfeníky a prohledejte je. Od této chvíle se vám čas od času stane, že vás někde po cestě přepadne partička Harfeníků. Vždy budete nuceni bojovat, a to až do chvíle, kdy zabijete velitele zrádcovské Harfenícké frakce. Při každém rozhovoru s Jaheirou o tomto tématu se snažte ji podpořit a stát na její straně.

 

 
Zatčení a záchrana Nalie (mě se nestalo)

Pokud máte v družině Nalii, časem se stane, že jí poslíček doručí zprávu o pohřbu jejího otce. Jděte na hřbitov a promluvte se všemi účastníky pohřbu. Po nějakém čase Nalii zatkne Isaea Roenal, který má zálusk na její hrad. Nesnažte se bojovat a nechte Nalii odvést. Po chvilce se objeví chlapík jménem Khllor a poradí vám, jak sehnat důkazy o Isaeových zločinech. Jděte do doků na jižní náměstí a promluvte s Bargem. Jděte do Sea's Bounty(Mořská stědrost ??) a promluvte si s Dirthem. Pravděpodobně na vás zaútočí. Zabijte ho a seberte mu usvědčující listiny. Jděte do Government Districtu, prohledejte Isaeův dům na SV lokace a pak jděte do hlavní městské budovy. Promluvte s Isaeovým nadřízeným a předejte mu důkazy o Isaeových zločinech. Nalie je tak zachráněna.


Pozn.: ve Vládní čtvrti jsou dvě zajímavé postavy, které je možno přibrat do party. Jednak je to drowí kněžka Viconia (známá z prvního dílu) a gnóm Jan (zloděj/iluzionista).

 
 
Valygar

Ve Vládní čtvrti vás osloví Madeen s tím, že jeho pán má pro vás práci. Je to čaroděj Tolgerias, kterého naleznete v hlavní městské budově. Promluvte s ním a slibte mu pomoc. Poté jděte do doků, navštivte dům hledaného vraha a promluvte s jeho sluhou. Valygara najdete v horské kabině v lokaci Umařina vrchovina. Pohovořte s ním, můžete ho i nabrat do party (hraničář). Vraťte se zpět do města a jděte do chudinské čtvrti (Slums). S Valygarem v partě můžete vstoupit do obrovské koule (Planar Sphere) v severní části lokace. Vstupte, sesbírejte zajímavé předměty a promluvte s krynnskými paladiny. Zabíjejte všechny nepřátele a sbírejte kousky uhlí. Pomocí uhlí spusťte pece a pak aktivujte golema. Pokračujte do dalšího patra a ničte všechny nepřátele. Sesbírejte všechny předměty a jděte k čaro dějovi Lavokovi. Až ho porazíte, slibte mu pomoc. Vyjděte ven z koule, pobijte démony a seberte jejich srdce. Vraťte se zpět do koule, jděte do místnosti, kde jsou runy, a postupně je aktivujte. Jděte do strojovny, pobijte golemy a do stroje dejte srdce démona. Vraťte se zpět k Lavokovi, promluvte s ním a pak vyjděte ven z koule.

 

Části aktefaktů:

Rukavice zlobří síly-Planární koule

Střežený dům (Temple District) (netestováno)

Jděte do velké magicky chráněné budovy v Temple Districtu, pokecejte s nepříjemnými majiteli a vystupte do horního patra. Strhne se tuhá bitka, ale pokud uspějete a prohledáte všechny mrtvoly i celou budovu, najdete zajímavé věci (kromě jiného i výbornou magickou katanu).

 

 
Kult Nevidoucího oka

Jděte do chrámové čtvrti (Temple District), navštivte všechny chrámy a pokecejte s tamními kněžími. Pak si na ulici poslechněte úchylného kazatele, poté se objeví kněz a zadá vám úkol vypátrat a zničit kult bezokého boha. Slezte do stok jedním z několika kanálů v chrámové čtvrti a celou lokaci prozkoumejte (pokud jste plnili úkoly zmíněné v minulém díle, tak jste tu již byli). Vymlaťte všechny potvory a jděte do starých tunelů. Před nimi na vás čeká postarší paladin - invisitor Keldorn, kterého lze najmout do party. V katakombách koste nepřátele, dejte si pozor na místnost s plynem (musíte otočit kolem, abyste se dostali dál) a dojděte až ke Gaalovi z kultu slepého oka. Slibte mu, že pro kult najdete ztracenou část artefaktu, a pak pokecejte se Saarem, vůdcem odpadlíků. Řekne vám, že bohem kultu je slepý Beholder. Rovněž Saarovi slibte nalezení artefaktu a kolem sarkofágu (zatím si ho nevšímejte, viz quest Zlatá lebka) jděte ke vchodu do nižšího patra. Pobijte příšery, prozkoumejte tajnou skrýš a jděte chodbou vpravo. Zničte všechny útočníky, na hádanky odpovězte život, čas, tenhle (Life, Time a Current One). Jděte až k chrámu a promluvte se všemi osobami. Vstupte dovnitř a až na vás zaútočí Empathic Manifestation(překlad nevím), sešlete na něj léčivé kouzlo. Objeví se avatar zapomenutého boha, dá vám hledanou část artefaktu a poprosí vás, abyste mu ho přinesli celý zpět. Vraťte se k Saarovi a ten vám prozradí, že má v kultu slepého boha špeha Toda. Jděte tedy za Todem a ten vám poradí průchod do nižšího podlaží. Dle jeho rady slezte dolů, pobijte vše, co se vám postaví do cesty, a vstupte do jeskyní obývaných slepým Beholderem a jeho poskoky. Pobijte všechny nižší beholdery a sbírejte předměty. Pečlivě prohledávejte hromady slizu, kromě zajímavých věcí v jedné z nich najdete i zbývající část artefaktu. Složte artefakt a připravte si ho k rychlému použití. Kousek od místa nálezu na vás vyskočí bůh-Beholder. Použijte na něj artefakt, pak ho již snadno dorazíte. Jděte promluvit se Saarem, pak jděte do starobylého chrámu a dejte artefakt avatarovi. Pak se vraťte zpět na povrch a kněžím v chrámu oznamte splnění úkolu.

 

Části aktefaktů:

Kladivo blesků-stoky

 
Další úkoly pro chrámy

V Helmově chrámu si promluvte s hlavním knězem a pak s jeho pobočníkem Telwynem. Přijměte úkol týkající se slavného umělce sira Sarlese. Jděte do Vládní čtvrti a navštivte ho v domě jeho přátel. Promluvte s ním, slíbí vám, že práci pro chrám udělá, pokud mu seženete vhodný materiál. Jděte na promenádu, navštivte obchodnici s rudou (ne s Rudou) a promluvte s ní. Nabídne vám kontakt na svého dodavatele. Jděte do hostince Měděná čelenka a promluvte si s trpaslíkem Ungerem Hilldarem. Dozvíte se, že mu zásilku ukradl Neb, který bydlí na Mostě. Jděte tam, najděte Neba (Derilict House) a po krátkém rozhovoru začne boj. Seberte Nebovu hlavu i ukradenou rudu, jděte do hlavní budovy ve Vládní čtvrti a hlavu předejte inspektorovi Bregovi. Pak jděte za sirem Sarlesem, dejte mu rudu a navštivte He lmův chrám. Promluvte si opět s Telwynem a dostanete další úkol. Jděte do Lathanderova chrámu a vyhledejte Dawnbringera Saina. Promluvte s ním. Počkejte na setmění a vydejte se do chudinské čtvrti (Slums). Vyhledejte Travina (v severní části lokace) a kupte od něj informaci o ukradeném prstenu. Jděte na střechu Měděné čelenky a vstupte do Borinallova domu. Promluvte s ním, zlikvidujte Borinalla i jeho bandu, seberte hledaný prsten a vraťte se do chrámu za Sainem. Zajděte do budovy paladinského řádu a promluvte se sirem Ryanem. Přijměte úkol na likvidaci odpadlíků, jděte na Most a ve východní části lokace narazíte na partu bývalých paladinů. Po rozhovoru je zlikvidujte a vraťte se oznámit splnění úkolu siru Ryanovi.

 
Zlatá lebka (netestováno)

V jednom ze zamčených domů v Docích narazíte na partičku skřetů. Zlikvidujte je a prohledejte dům. Objevíte zlatou lebku, pokecejte s ní a slibte jí pomoc. Musíte najít končetiny a torzo patřící k lebce. Jednu část stráží lich v hrobce ve stokách, do kterých lze sestoupit v Chrámové čtvrti, druhou část hlídá lich v jednom z domů na Mostě. Vybojujte obě části a doneste je lebce. Místo odměny vás však čeká mimořádně tuhý boj (nakupte si do zásoby několik svitků s kouzlem Svoboda), ale po zabití zloducha Kangaxxe se stanete majitelem artefaktu Ring of Gaxx - nejlepšího prstenu ve hře (bonus +2 k AC a SAVE, imunita vůči jedu a nemoci…).

 
Umařina vrchovina (Umar Hills)

Při svých cestách po Athkatle vás pravděpodobně kontaktuje chlapec Devon a poprosí vás o pomoc. Do mapy vám přibude lokace Umařina vrchovina (lze ji ale zjistit i jinak, například přijetím úkolu vypátrat Valygara - viz minulý díl návodu). V Umařině vrchovině si vyslechněte rozhovor a promluvte si s Nelleckem. Zjistíte, co se ve vesnici děje, pak zajděte za starostou (JV roh lokace) a slibte mu pomoc. Zajděte do hospody a promluvte si se všemi přítomnými (při rozhovoru s hostinským si můžete koupit knihu, která je docela veselou parodií na Blair Witch Project). Venku si promluvte s Daarem a vstupte do dveří, před kterými stojí. Pohovořte s kouzelníkem Jermienem a slibte, že mu seženete krev mimika. Ve vesnici promluvte se všemi vesničany a také s partičkou výrostků (Dilbert a spol.). Výr ostkům kupte pití. Jděte do JZ části lokace a prozkoumejte hraničářskou chatku. Najdete deník a útržek mapy - do vaší mapy se zapíše nové místo. Projděte celé okolí vesnice a pokecejte se skřetem Madulfem. Několika rozhovory střídavě s Madulfem a se starostou zprostředkujte mír. Jděte do jeskyně a zabijte mimika (vypadá jako truhla). Seberte jeho krev a doneste ji Jarmienovi. Až aktivuje golema, obrátí se proti němu. Pomozte golema zlikvidovat, Jarmien vám bude vděčný a nebude již bránit lásce své dcery a Daara. Ve vesnici zjistíte, že mladíci, kterým jste koupili alkohol, se ztratili. Najdete je v jeskyni kousek od vesnice (nebo jste je už našli), vraťte se a oznamte to vesničanům. Pak se vydejte do zbořeného chrámu (nová lokace na hlavní mapě). Prozkoumejte celou lokaci a zlikvidujte všechny nestvůry. V SZ rohu lokace narazíte na vlkodlaka Anath. Prozkoumejte okolí jeskyně a z mrtvého bojovníka seberte deník. Pak jděte za Anath a promluvte s ní. Jděte do SV části lokace a otočte zrcadlem. Vstupte do podzemí a pečlivě ho prozkoumejte. Najděte Amaunatorovy kosti, zabijte Jailera a pomocí jeho klíče vysvoboďte hobití bojovnici Mazzy (lze najmout). V místnostech posbírejte části slunečního symbolu. U kamenné hlavy odpovězte na její otázky 2,3,1 pak 3,1,1 a nakonec 1,3,2 (lze to vydedukovat z knih). Pokračujte dál a za místností s lávou odevzdejte strážným duchům Amaunatorovy kosti. Přes místnost s mozaikou z písmen projděte tak, aby cesta vytvořila bohovo jméno (Amaunator), promluvte se stínem, poradí vám, kde je část symbolu. Postupujte do další části a projděte opatrn ě kolem stínového draka (jestli si troufáte, tak se s ním můžete utkat, ale nejspíš na něj ještě nemáte ale můžete se sem vrátit později). Zabte Pána stínů a seberte všechny předměty. Pak se vraťte do vesnice za starostou.

 

Části aktefaktů:

Svitek crom faeyr-u Stínového draka

 

 
Trhov (Trademeet)

 

Pokud promluvíte u hlavní brány Athkatly (City Gates) s Flyidanem a slíbíte mu pomoc, objeví se vám na hlavní mapě lokace Trhov (lze se o ní ale dozvědět i jinak). Vypravte se do Trhova a hned po vstupu pomozte vojákům v boji s divokými šelmami. Pak promluvte s kapitánem, ten vás pošle za lordem Loganem. Promluvte si také s džiny ve stanu před branami města, zejména s Khan Zahrrem. Pak jděte za Loganem (Mayor's House) a pokecejte s ním. Pak sestupte do vězení a promluvte s druidem Cerndem (můžete ho najmout do party). Získáte povědomí o nové lokaci - Druidský hájek. Projděte si celé město (je tam i pár solidních obchodů), poblíž hřbitova potkáte Itonu. Promluvte s ní. Pak se vydejte do Druidského hájku. Vydejte se skrz divočinu a narazíte na Paudena. Pokecejte s ním a jděte dál. Vyčist ěte doupě trollů, prozkoumejte ho a vezměte si jejich poklady. Poté se vydejte na sever a probojujte se až k domkům za mostem. V jednom domku je Adratha, ve druhém partička ogrů. Vše pobijte, Adrathu kvůli úkolu od džina a ogry kvůli pokladům. Jděte na západ a potkáte Cernda (nemáte-li ho v partě). Promluvte s ním a dojděte až do druidského sídla. Pokecejte s Faldor a vyzvěte ji na druidský souboj (musíte mít v partě druida, tedy Jaheiru nebo Cernda). Při boji je nejlepší vyvolat elementály nebo zvířata, poštvat je na Faldor a z druhé linie je léčit. Po vítězství se druidi omluví za své předešlé činy a věnují vám magickou hůl. Ještě promluvte s novým Arcidruidem. Pokud je vaše hlavní postava druid, můžete se po získání potřebného levelu utkat s Arcidruidem o vůdcovství a stát se hlavou místních druidů. Vraťte se do Trhova a promluvte s Loganem. Dostanete nějaké peníze, pak jděte promluvit s džiny. Dostanete magický scimitar, pak jděte opět za Loganem. Při slavnostní audienci vás osloví hlavy dvou znepřátelených rodin - lady Lurraxol a lord Alibakkar. Pravděpodobně vás také zkontaktuje Jenia a požádá vás o pomoc. Po audienci promluvte s Busyou a pak jděte do hospody, kde shlédnete hádku sluhů obou znepřátelených rodin. Promluvte s Jeniou (bydlí v domě severně od domu lorda Alibakkara). Jděte k JZ bráně a pokecejte s Darsidianem Moorem. Slibte mu pomoc a jděte k JV bráně. Kousek od ní potkáte Darsidiana, který vás požádá, abyste zabili ležícího Reijeka. Dojděte k Reijekovi a promluvte s ním. Zjistíte, že zabijákem je Darsidian. Zabijte ho a na dívku, která vypadá jako R eijek, sešlete kouzlo Obnova. Pak se vraťte do domu Jenie a se všemi promluvte. Pak jděte do domu lorda Alibakkara a promluvte s ním. Dostanete klíč od rodinné hrobky. Jděte na hřbitov, tam potkáte Logana. Požádá vás, abyste důkaz, jenž je v hrobce (a pro který vás poslal lord Alibakkar) přinesli jemu a zabránili tak bitce mezi znepřátelenými rodinami. Projděte hrobku, pobijte nemrtvé a důkaz doneste Loganovi.

 

 
Větrné vršky

Pokud v hospodě Měděná čelenka pokecáte s lordem Jierdanem a slíbíte mu pomoc, zakreslí vám do mapy lokaci Větrné vršky. Po vstupu do lokace na vás zaútočí partička nestvůr. Když je pobijete, přijde Garren a řekne vám, že jste právě zabili skupinu paladinů očarovaných iluzí. Pokecejte s ním a jděte k němu na návštěvu. Promluvte s ním v jeho domě, pobijte skupinu útočníků a Garrenovi slibte pomoc při záchraně jeho dítěte. Jděte do JZ rohu lokace, pokecejte s královnou dryád a dejte jí magické žaludy z Irenicusova vězení, čímž osvobodíte uvězněné dryády. Pak jděte do SZ rohu a vstupte do podzemí. V prvním vybijte nepřátele a sestupte o patro níž. Pobijte útočníky, pokračujte dál a prozkoumávejte všechny truhly, sudy a podobně. Čistěte postupně podzemí a v místnosti se skupinkou Shadow Feindů seberte zpod prkna klíč. Najděte v podzemí Samii a slibte jí pomoc. Jděte na sever a v systému chodeb pobijte všechny strážce částí starodávné masky. Po zkompletování masky a jejím nasazení se můžete vydat zabít posledního strážce. Vstupte do místnosti a přepadne vás Samie se svými kumpány. Pobijte je, sesbírejte zajímavé předměty a z místnosti si nezapomeňte vzít meč Zabiják draků a dračí štít. Projděte zbylou část podzemí a u studny zatočte rumpálem, získáte magickou přilbu. Postupujte dál, pobíjejte všechny nepřátele a dojděte až do vězení. Po boji s nepřáteli si promluvte s Garrenovým vězněným dítětem a pak se vydejte do posledního patra. Najdete tam rudého draka Firkraaga. Po rozhovoru s ním se vraťte o patro výš (do vězení), zabijte Firkraagova poskoka, seberte klíč a osvoboďte vězně. Pokud budete chtít, můžete se kdykoli za Firkraagem vrátit a bojovat s ním, kromě jiného po něm zbude i paladinský meč (Holy Avenger) Carsomyr +5 (také 50% magický odolnosti, Odstraň kouzlo…). Pak se vraťte se do Garrenova domu a promluvte s ním.

 

 
Zpět v Athaktle – hlavní linie příběhu

Pravděpodobně se vám v průběhu hry stane, že vás kontaktuje jeden z Bodhiiných přisluhovačů a nabídne vám její pomoc. Najdete ji na hřbitově a její pomoc si můžete koupit za patnáct tisíc. Pokud hrajete za dobré charaktery, zvolte raději pomoc od Gaelana. Určitě už máte dostatek peněz, tak ho navštivte a sumu zaplaťte.
3. Kapitola

Dostanete klíč od tajného průchodu v gildě Stínových zlodějů. Jděte tedy do doků, vstupte do budovy gildy a najděte tajnou stěnu. Projděte do lokace za ní a se všemi promluvte, zejména s Aranem - mužem stojícím za vším děním v gildě. Bude vám slíbena pomoc při hledání Imoen, pokud splníte pár úkolů pro gildu. Jděte zpět do první místnosti a promluvte s Renalem Bloodscalpem, který vám zadá úkol zneškodnit jeho podřízeného Mae´Vara (jeho gilda je v obchodě v JV části doků, musíte se vetřít do jeho přízně splněním několika úkolů, najít důkaz o jeho zradě a nakonec ho zabít, po splnění tohoto úkolu budete mít možnost najmout čaroděje Edwina, kterého znáte z prvního dílu). Nyní je čas na splnění úkolů pro skutečného šéfa gildy. Po rozhovoru s Aranem jděte k molu (na jihu doků) a promluvte s Mook. Po chvilce se objeví upír, zabijte ho a vraťte se za Aranem. Promluvte s ním, jděte do hospody u pěti džbánů (Five Flagons; v Bridge District) a v horním patře zlikvidujte dva chlápky. Po chvilce přijde osoba, oslovte ji jako Gracen a po rozhovoru ji zabijte. Vraťte se za Aranem a dostanete další úkol - zlikvidovat upíry na hřbitově. Jděte na hřbitov (vybavte se dřevěnými kolíky) a sestupte do podzemí. Velké dveře v severní části vám otevře golem. Postupujte upír ským obydlím, likv idujte upíry a v místnostech s rakvemi použijte kůly na probodnutí těl v rakvích. V místnosti s bazénkem zalovte v krvi a vytáhněte magický palcát. Sestupte do dolního patra, pobijte všechny upíry a sesbírejte poklady. Jděte zpět do horního patra a v místnosti s bodáky zabijte upíra Lassala. Pak jděte probodnout jeho tělo a objeví se Bodhi. Promluvte s ní a začněte boj. Bohužel vám uteče, tak se vraťte za Aranem. Je s vaší prací spokojen, takže vám zařídí cestu lodí za Imoen do magické pevnosti.

 
4,5. kapitola Příhody v přístavu

Prozkoumejte městečko a promluvte si s Giniou. Pak jděte pokecat s Calahanem a zaplaťte mu za odvoz Ginie a jejího bratra. Potom jděte k hospodě s veselým názvem Sprostá opice (Vulgar Monkey) a venku pokecejte s Chremym. Zabte ho a seberte náhrdelník. Pak se vraťte za Giniou a řekněte jí, že je vše zařízeno. Jděte do hostince a vyhledejte Sanika. Objeví se vrah a Sanika zabije, nelze tomu zabránit, tak alespoň potom zabijte vraha a jděte za Perthem (dům na severu městečka). Promluvte s ním, pak ho zabijte a seberte všechny věci (hlavně strářný kámen [wardstone]). Pak jděte cestou z města na SV a pokecejte se Sime. Cesta do pevnosti je volná.

 
Čarotvrz

Zlikvidujte nepřátele a vstupte do pevnosti. Promluvte s čarodějem a absolvujte prohlídku pevnosti. Po chvilce se ukáže, že průvodce je Irenicus, navíc vás zradí Yoshimo (máte-li ho v partě). Budete zajati a prožijete zvláštní sen.

 
Sen

Promluvte s démonem u vchodu a vyberte vlastnost, kterou si necháte snížit (permanentně !). Vstupte do knihovny, pokecejte s Imoen, jděte opět ven, najděte Bhaala a nalákejte ho k Imoen. Společnými silami ho porazíte.

 
Útěk ze zajetí

Do party si konečně můžete přizvat Imoen (pokud s vámi jel Yoshimo, stejně máte jedno volné místo). Po rozhovoru s Bodhi začněte prohledávat chodby. Pozor na pasti. Kousek severně od první místnosti je v jednom sudu schován výborný předmět Nekonečný vak (Bag of Holding). V místnosti s jedenácti sochami musíte dát věci z truhly jednotlivým sochám - postupujte od dveří po směru hodinových ručiček takto: lebka, přesýpací hodiny, zrcadlo, soška, meč, slunce, sluneční hodiny, voda, boty, kruh, hvězda. Získáte drahokam, který vám po použití u velkého zrcadlovitého portálu přinese magickou zbroj Doom Plate(?). Také vyřešte hádanky dvanácti hlav (jsou docela lehké a navíc to můžete vyzkoušet). Projděte i zbytek patra a pobijte nepřátele. Pak se vydejte do nižšího patra.

Pobijte Umber Hulky a pokračujte chodbou. Pak jděte na jih, zlikvidujte nepřátele a prozkoumejte knihovnu. Postupujte dál, Daceho si zatím nevšímejte. V místnosti s velkou knihou otáčejte stránky a likvidujte vyvolané potvory, dokud nezískáte poklady. V místnosti s pulzujícím kamenem pobijte koboldy a seberte kus krystalu a kůl na upíry (měl by ho mít jeden z koboldů). Vraťte se za Dacem, zabijte ho a použijte na jeho tělo v rakvi kůl - získáte jeho ruku. Pak se vraťte do prvního patra a jděte k velké hlavě (na JZ lokace) a díky Dacově ruce se vám otevře průchod do dalšího patra.

V dalším patře pobíjejte nepřátele a snažte se najít tajné průchody. Po otevření jednoho z nich pohněte s podstavcem a otevře se další. Sbírejte kousky mithrilu, které jsou poschovávány po celém patře. V místnosti s minotaury seberte ze studánky roh a obrázek Mozkožrouta (Mindflayera). Prozkoumejte sochy poblíž a naleznete další kresby. Narazíte také na Bodhi, ale opět nebudete mít šanci ji zabít, protože včas uteče (v tomto boji se proměníte v Zabijáka a získáte schopnost proměňovat se v něj dle své vůle, ale moc to nepřehánějte, nebo nad sebou ztratíte kontrolu). Jděte z místnosti s velkou sochou na JV, pobijte nepřátele a najdete druhý roh. Vraťte se k soše a oba rohy jí nasaďte. Ještě se vraťte do místnosti s obrázky na dveřích. Postupně je otevřete nalezenými kresbami, za některými číhají jen potvory, jinde najdete i poklad. Za jedněmi dveřmi je chodba vedoucí až do místnosti s podivným strojem. Pokud do něj hodíte kousky mithrilu, vypadne vám magický předmět. Jaký bude, to závisí na počtu kousků kovu, který použijete: 5 - Boty severu (Boots of North), 10 - Boty uzemnění (Boots of Grounding), 15 - Boty rychlosti (Boots of Speed), 20 - Šaškova kroužková zbroj (Jester's Chain) +4. Tuto lokaci dobře prozkoumejte, je zde skryta i část artefaktu Krátký luk Gaesen.

Vraťte se do místnosti se sochou a vydejte se průchodem do dalšího patra. V další místnosti pobijte koboldí střelce a podstupte zkoušku. Spočívá v odpovědích na čarodějovy otázky - dle odpovědi vám vyčaruje nepřátele. Po posledním boji se objevíte zpět v pevnosti.

Pokecejte se Saemonem a projděte celé patro, nechoďte však do hlavní středové místnosti. Sestupte po spodního patra. Promluvte s kouzelníky a přemluvte je, aby vám pomohli proti Irenicovi. V boji všichni čarodějové zemřou a Irenicus uteče, navíc vás napadne Yoshimo (pokud přijel na ostrov s vámi) a jeho kumpáni. Po boji prohledejte celou pevnost a v Irenicově pokoji seberte klíč a zajímavé předměty. Pak si promluvte se Saemonem, řekne vám o dvou možnostech, jak se dostat pryč. Pokud si zvolíte teleport (je v zamčené místnosti, od které teď už máte klíč), ocitnete se rovnou v Podtemnu (Underdarku) a přeskočíte tak podmořské dobrodružství. Zvolte tedy raději plavbu lodí.

Části aktefaktů:

Struna luku Gaesen-Čarotvrz

 

 
Zpět v přístavu

Opusťte pevnost a jděte za Saemonem do hospody. Pokecejte s ním a ještě než začnete shánět loď, vydejte se do Galvena's Festhall (???). Jelikož máte náhrdelník od Chermyho, dostanete se dovnitř lehce. Pokecejte s prostitutkou u vchodu a zkuste ji přemluvit, aby šla s vámi. V pokoji s ní opět promluvte a vezměte uspávací prášek. Pak jděte do kuchyně a přemluvte kuchařku, aby nasypala uspávací prášek do pití. Jděte zpátky za prostitutkou a když uspí stráže, seberte v pokoji klíč. Pokud nemáte na uspávání náladu, nezdržujte se sháněním prášku a stráže pobijte. Pak sestupte do vězení, zabijte majitelku podniku, promluvte s Claire a odveďte ji ke kapitánovi Golinovi. Teď je čas na shánění lodi. Jděte v noci do Cayinova domu a seberte roh. Jděte k molu, cestou pobijte případné útočníky a dejte roh Saemonovi. Zabijte útočníky a máte loď, navíc získáte část artefaktu - ostří krátkého stříbrného meče. Během plavby dojde k přepadení lodi, která se po chvilce potopí. Proberete se až v podmořském městě sahuaginů.

Části aktefaktů:

ostří krátkého stříbrného meče-Saemon

 

 

 
Město Sahuaginů

Z úvodního rozhovoru vyplyne, že vás sahuagini považují za zachránce ze starobylého proroctví. Nebraňte jim v tom. Slibte králi pomoc a jděte na sever za kněžkou. Promluvte s ní a slibte, že pomůžete jí. Dostanete kruh (orb), kterým se můžete prokázat vzbouřencům. Prozkoumejte město, pobijte každého, kdo na vás zaútočí, a jděte do jižní části města. Pokecejte s impy a souhlaste s jejich hrou. Předměty umístěte následovně: do truhly za Drizztem dejte scimitar, Elminsterovi dýmku, Khelbenovi hůl, Alustriel náhrdelník a Piergeironovi přilbu. Jděte po chodníku na sever a dojdete k Beholderovi, který hlídá truhlu. Ukecejte ho, abyste se mohli podívat, otevřete truhlu a seberte klíč. Pak jděte do SV části města a vejděte do vchodu ke vzbouřencům. Jděte až k jejich vůdci (princ Villinaty) a promluvte s ním. Dá vám falešné srdce. Zaneste ho královi, podvod však bude brzo odhalen a strhne se boj. Po zabití krále si promluvte s princem. Dostanete magický provaz a také můžete vybrat pokladnici. Město sahuaginů opustíte východem ve skrýši vzbouřenců

 

Části aktefaktů:

Čepel halapartny +4.Vlna-Vypadne z prince

 

 

 
5.Kapitola
Podtemno

Zabíjejte všechny nepřátele, na které narazíte. V JZ části si od tří prodavačů kupte svitek s kouzlem Svoboda (Freedom) a sešlete ho, osvobodíte tak čaroděje Vithala.

Jděte na sever, přejděte most a ve vesnici swirfneblinů kupte od hostinského Knihu Rituálů, prodavači slibte pomoc s hledáním syna a veliteli slibte, že mu pomůžete s příšerou (dostanete svitek). Jděte zpět za Vithalem a pomozte mu dokončit rituál - ničte elementály u portálů, kam vstoupí.

Jděte k velké schránce vejčitého tvaru a postupně osvobozujte zakleté tvory. Většina z nich jsou nevděčníci a budete je muset zabít, ale je mezi nimi i hledaný prodavačův syn. Jděte zabít příšeru, o které mluvil gnómský předák, po boji použijte svitek. Vraťte se k předákovi, dostanete Světelný drahokam (Light Gem) a také magický palcát. Zajděte ještě za prodavačem a budete odměněni za záchranu syna.

Jděte do temné jeskyně (Dark Cave) a promluvte si s dračicí Adalon. Slibte jí pomoc s nalezením ukradeného vejce a váš vzhled bude dočasně přeměněn na drowí. Zapamatujte si, za koho se máte vydávat, a jděte k bráně do města. Pokecejte s drowem, představte se jako Veldrin z města Ched Nasad a vstupte do města.

Části aktefaktů:

Opasek Mrazivého obra-Podtemno

 
Ust Natha - město temných elfů

Po vstupu do Ust Natha si jděte promluvit se Solaufeinem (k Mužskému bojovnému společenství [Male Fighter´s Society]). Pak se vraťte zpět k hlavní bráně, promluvte si s Imrae a Solaufeinem a dostanete za úkol zachránit dceru vysoké kněžky. Během následujících dvanácti hodin se musíte dostavit do jihovýchodní části Podtemna, kde již na vás čeká Solaufein. Po chvilce se objeví únosci (Mind Flayeři) i s unesenou dívkou. Při boji s Mozkožrouty musíte dbát na to, aby nebyla zraněna unesená drowka (Phaere). Po bitce se vraťte zpět do města a u brány pokecejte se Solaufeinem. Pak jděte do hospody (tavern) a promluvte se zachráněnou Phaere. Řekne vám, abyste se s ní za několik dnů setkali na plošině u hlavní městské brány. Máte nějaký čas jen pro sebe, můžete jej využít k prohlídce města, na kupování a soubojům v hospodské aréně.

 

 

Při pochůzkách po městě můžete narazit na některý z těchto questů:

1.) Může se vám stát, že za vámi přiběhne otrok se vzkazem, že s vámi chce mluvit jeho pán. Je to Aboleth žijící ve vodní nádrži kousek od hlavní brány. Řekne vám, že díky svým psionickým schopnostem odhalil vaši pravou identitu. Výměnou za neprozrazení vašeho tajemství žádá mozek kněžky Qilue. Zajděte tedy do jejího obydlí (Qilue´s Home) a po boji seberte z její mrtvoly mozek, nezapomeňte také na ostatní předměty (za zmínku stojí magická dýka Boneblade). Doneste Abolethovi mozek a jeho mlčení je zajištěno.

2.) Pokud vás zastaví Taso Kala a přikáže vám zničit vyznavače bohyně Ghaunadur, neváhejte a vydejte se je zničit. Jsou na jihovýchodní plošině.

3.) V Ust Natha můžete potkat obchodníka Visaje, který vám nabídne magický provaz, který chrání před magií liche Dairexe. Za tisíc zlatých provaz kupte a vstupte s ním do Dairexovy věže. Po vstupu budete přeneseni do sídla drowího zabijáka Jarlaxleho - šéfa vykutáleného čaroděje Visaje. Přijměte Jarlaxleho nabídku na obchod (v sázce je opět neprozrazení vaší pravé totožnosti) a vstupte do lichovy věže. Zabijte Dairaxe a vyberte jeho věž (nezapomeňte hlavně na Jae´llat Wardstone) a úplně nakonec seberte drahokamy, o které Jarlaxlemu jde. Po jejich sebrání budete opět teleportováni k Jarlaxlemu, předejte mu gemy a Jarlaxle poměrně překvapivě dodrží své slovo a propustí vás. Poté můžete pomocí Strážného kamene (Wardstonu) otevřít dveře do magicky chráněné budovy Jae´llat House a bez osty chu ji vykrást.

4.) Jděte na trh s otroky a všechny kupte. Obchodníkovi řekněte, ať je vybaví zbraněmi a pošle do tunelů před městem. Takto jim zajistíte svobodu i prostředky k cestě na povrch.

 

 

 

 

Pokud již nemáte ve městě nic na práci, vydejte se k hlavní bráně za Phaere. Bude vám zadán další úkol, konkrétně zabití Beholdera. Jděte na velkou jihovýchodní plošinu, kde už čeká Phaere. Promluvte s ní a pomozte jí zabít Beholdera, který se za chvíli objeví. Poté opět dostanete volno, ale do tří dnů se musíte dostavit do hospody. Tam opět pokecejte s Phaere a dostanete další úkol - zabít hlídku svirfneblinů a přinést helmu velitele jako důkaz. Jděte do severozápadní části Podtemna a kus před mostem do vesnice svirfneblinů potkáte Solaufeina. Pokud se vám nechce svirfnebliny pobít, promluvte se Solaufeinem a řekněte mu, že se může vrátit do města a tento úkol nechat jen na vás. Jděte na sever k mostu a až narazíte na skupinu svirfnerblinů, řekněte jim, že je ušetříte, pokud vám jej ich velitel dá svojí helmu. Vraťte se do hostince v Ust Natha a promluvte s Phaere. Stanete se svědky hádky mezi Solaufeinem a Phaere. Poté vám Phaere nařídí, abyste ji okamžitě (resp. během jedné hodiny, takže se nikde nezdržujte) vyhledali v budově Ženské bojové společenství (Female Fighter´s Society). Vydejte se do jmenovaného domu a promluvte s Phaere. Dá vám za úkol zabít Solaufeina a jako důkaz přinést jeho plášť. Vypravte se za Solaufeinem (je v Mužském bojovém společenství [Male Fighter´s Society]) a promluvte s ním. Popravdě mu vysvětlete, s jakým úkolem vás za ním proradná drowka poslala. Darujte mu život, ale vezměte si jeho plášť jako důkaz pro Phaere. Vraťte se k Phaere, pokecejte s ní a dejte jí Solaufeinův plášť. Pak jděte do chrámu v SV části města. Setkáte se tam neje n s ní, ale také s hlavní představitelkou rodiny Despana - kněžkou Ardulace. Promluvte s nimi a dostane další úkol. Musíte přinést alespoň dvě z následujících věcí: oko Beholdera, krev z centrálního mozku Mozkožroutů nebo krev Kuo-Toaního prince.

Na lov Beholderů se můžete vydat do tunelů, do nichž se dostanete jedním z jihovýchodních průchodů v hlavní jeskyni Underdarku. V tunelech je Beholderů požehnaně a po některém z nich oko určitě zbude. Navíc můžete v tunelech najít zajímavé poklady.

Druhý z jihovýchodních tunelů vede do sídla Mozkožroutů. Ihned po vstupu do této lokace bude vaše družina zajata pro účely zábavných bojů v aréně. Budete nuceni bojovat proti Umber Hulkům, až zvítězíte, pokecejte ve volné chvilce s vašimi spoluvězni (Githyanki). Až se vrátí z boje, znovu s nimi promluvte a domluvte plán společného útěku. Až budete znovu v aréně, zabijte soupeře a otevřete dveře na SV. Zabijte strážce a z nádoby seberte třetí část Vyrovnávače.

Projděte všechny místnosti, v jedné seberte kapalinu a použijte ji na speciální stroje, které jsou v místnosti s vězněnými lidmi. Pak použijte velký stroj a získáte tak Kontrolní kroužek (můžete jich získat několik). Použijte Kroužek na nějakého Mozkožrouta (z Quick Slotu), čímž ho dostanete pod svoji kontrolu.

Mozkožrout vám otevře dveře v severní místnosti. Promluvte s Githyanki a projděte zbytek sídla. Zlikvidujte všechny zbylé Mozkožrouty a jejich centrální mozek, po jehož zabití získáte jeho krev (Elder Brain Blood).

Pokud se rozhodnete získat krev Kuo-Toaního prince, odejděte z hlavní jeskyně Underdarku průchodem v západní části (pozor, tento východ se většinou neoznačí automaticky do mapy). Dostanete se do lokace, kde žijí Kuo-Toa. Pobijte je, vezměte nakaženou vodu a dejte ji do nádrží v jejich jídelně. Zbylí jedinci budou slabší. Zabijte Kuo-Toaního prince a seberte jeho krev.

Pokud máte požadované předměty, jděte zpátky do chrámu a předejte je kněžce Ardulace.

Části aktefaktů:

Rukojeť vyrovnávače-Dungeon Mozkožroutů v Podtemnu, Čepel vyrovnávače-Starší orb u Beholderů

 
Falešná vejce a útěk z Ust Natha

Po splnění úkolu pro kněžku Ardulace vám Phaere řekne, abyste se s ní setkali v jejích pokojích ve Ženském bojovém společenství (Female Fighter´s Society). Jděte za ní a pohovořte s ní. Phaere vám řekne, že má v plánu zradit Ardulace a stát se sama nejvyšší kněžkou. Matrona Ardulace chystá rituál, který má vyvolat mocného démona na pomoc v boji proti elfům na povrchu. Jako platbu mu chce nabídnout vejce dračice Adalon. Phaere chce, abyste pravá vejce vzali a podstrčili falešná. Démon pak při rituálu Ardulace zabije a Phaere obřad dokončí s pravými vejci. Přijměte její úkol a dostanete klíč k chrámové pokladnici. Vydejte se do chrámu a cestou potkáte Solaufeina. Pokecejte s ním, souhlaste s jeho plánem a vezměte si od něj další falešná vejce. Vstupte do chrámu a vydejte se k pokladni ci (dveře na SV). Otevřete dveře a pobijte dotěrné stráže. Vstupte do pokladnice, pobijte všechny golemy a otevřete skrytou schránku. Vezměte z ní dračí vejce a podstrčte místo nich falzifikáty od Phaere. Jděte zpátky za Phaere a promluvte s ní. Řekněte, že jste vše zařídili podle jejího přání a dejte jí padělky od Solaufeina. Phaere vás pozve na obřad do chrámu a odejde. Poté se objeví imp (vyslanec dračice Adalon), tak si s ním pokecejte. Pak se vydejte do chrámu a podívejte se na rituál. Užijte si zábavu pozorováním překvapené Ardulace a posléze i Phaere.

Druhá možnost- Jak se říká "hrubá síla zvítězí", prostě celý Ust Natha vybijte a pak si zajděte do chrámu pro vejce. Tohle řešení jsem udělal já, protože jsem Solaufeina zabil.

Už se příliš ve městě nezdržujte a jděte nejkratší cestou k městské bráně. Pokud budete cestou prozrazeni, nezbude vám nic jiného, než si cestu z města vybojovat. Po opuštění města zajděte do tmavé jeskyně za stříbrnou dračicí a dejte jí její vejce. Budete odměněni magickou kuší a dračice dodrží slib a umožní vám cestu na povrch. Teleportuje vás do jeskyně kousek od východu z podzemí. Pobijte všechny nepřátele, kteří vám ještě stojí v cestě, a postupujte až do elfího chrámu. Zde pomozte elfům v bitkách s drowy a s nějakým elfem pokecejte. Bude vám doporučen rozhovor s velitelem elfí armády, který čeká venku. Probijte se chrámem až k východu a vyjděte na denní světlo.

 
6,7. kapitola 6. kapitola

 
Zpět na povrchu

Promluvte s elfím velitelem Elhanem. Řekne vám, že elfí město padlo do Irenicových rukou. Elfí armáda se nemůže do města vrátit, neboť Irenicus obklopil Suldanesselar mocným kouzlem bránícím ve vstupu. Jediným prostředkem proti kouzlu je starobylý elfí artefakt Rhynina lampa (Rhynn Lanthorn), který je však bohužel momentálně ve vlastnictví upírky Bodhi. Slibte elfům pomoc, zkuste z nich ještě vypáčit svěcenou vodu a kolíky a vydejte se do města Athkatly. Kolem místa, kde jste se vrátili na povrch, je na mapě i několik dalších lokací. Všechny je projděte, pobijte nepřátele a sesbírejte zajímavé předměty. Za zmínku stojí setkání s vaším přítelem z prvního dílu - elfem Coranem. Promluvte s ním, slibte mu pomoc a jděte na určené místo. Události se bohužel vyvinou dost tragicky, tak alespoň pobijte vlkodlaky. Na cestě do Athkatly narazíte na skupinu dobrodruhů. V jejím čele není nikdo jiný než váš starý známý - temný elf Drizzt. Pokecejte s ním a požádejte ho o pomoc. Jděte do Athkatly a navštivte paladinský chrám v Temple District. Promluvte s jejími představiteli a požádejte je o pomoc. Pak jděte ještě do zlodějské gildy (v docích) a poproste o pomoc i je. Rovněž oni vám pomoc přislíbí. Zásobte se dřevěnými kolíky a běžte na hřbitov. Po příchodu na hřbitov unese Bodhi z vaší družiny Aerie a použije ji jako rukojmí. Přesto sestupte do upírského podzemí. V počátečních bojích se k vám přidá spousta spojenců (kromě zlodějů a paladinů jsou to i Drizzotvy přátelé - velký barba r Wulfgar, půlčík Regis, trpaslík Bruenor Válečné kladivo a lučištnice Catti), do nitra upířího obydlí vás doprovodí jeden paladin, Drizzt a jeden zabiják z gildy. Stejně jako už jednou pobijte upíry a zlikvidujte jejich těla v rakvích. Poté sestupte do spodního podlaží, kde už na vás čeká Bodhi. Při tuhém boji stojí na straně upírů i nakažená Aerie. Nezbývá nic jiného, než zabít i ji. Prozkoumejte padlá těla i místnost a seberte Rhynninu Lampu (Rhynn Lanthorn) a také knihy o vampírismu. Vezměte také Aeřino mrtvé tělo. Pak jděte do chrámu boha Ohmy (v Docích) a promluvte si s kněžími. Jděte do ruin Amaunatorova chrámu severně od Umařiny vrchoviny a sestupte do podzemí. Jděte do místnosti s písmeny na podlaze a znovu projděte až k soše boha světla (cesta musí složit jeho jméno - Amaunator). Vložte Aeřino tělo do náručí sochy. Božská moc navrátí Aerie život a sejme z ní upíří kletbu. Nyní je čas na to, abyste dokončili všechny nepovinné úkoly (pokud chcete) a zabili všechny nepřátele, na které jste si dříve netroufli. Vřele doporučuji zabít rudého draka Firkraaga a stínového draka v ruinách chrámu, protože jinak se připravíte o zajímavé věci. Kromě již zmíněného paladinského meče se jedná i o svitek s pravým jménem výrobce hromového kladiva a k nezaplacení je kůže z obou draků. Z rudé vám trpasličí kovář v Athkatle (sídlí v JV části Docks District) vyrobí skvělé plátové brnění s odolností proti ohni, z černé pak brnění, které se i přes výborné AC počítá jako kožené a je tedy dobř e použitelné pro zloděje či hraničáře.

 
Části aktefaktů:

Svitek Crom Faeyr-Stínový drak,Kůže Stínového draka a Firkraaga, Rukojeť krátkého stříbrného meče-Doky, vypadnou z Kruina ale musíte mít rukojeť Nyní vám již nic nebrání v cestě do elfího města. Zajděte proto za Eldanem a předejte mu magickou lucernu. Eldan za pomoci svých mágů pronikne Irenicovým kouzlem a vy se konečně ocitnete v elfím městě.

 
7. kapitola


Elfí město Suldanesselar

Promluvte si s Eldanem a dozvíte se, že byste měli najít kněžku Demin. Jděte do JZ části města, cestou likvidujte Irenicovy pohůnky a kněžku vyhledejte (je buď ve svém domě, nebo v jeho okolí). Promluvte s ní, požádá vás, abyste našli tři svaté Rillifanovy předměty. Pro jděte celé město, pomáhejte elfům v šarvátkách s trolly a jinými nepřáteli a projděte všechny budovy. Měli byste najít dva z Rillifanových předmětů a také rovnou seberte kamenný roh a kamennou harfu. Pokud budete mít problémy s hádankou v domě Talismanu, vyjděte o podlaží výš, přečtěte si historii elfích božstev a dle ní hádanku o elfí mytologii vyřešte.

Poslední z obřadních předmětů hlídá drak sídlící západně od města. Vyjděte tedy ze Suldanesselaru západní cestou a hurá na draka. Po jeho zabití získáte kromě potřebného předmětu i Bladesinger Chain ( ??? ), což je výborné elfí brnění, které nebrání mágům v sesílání kouzel (ovšem "čistý" kouzelník ho nemůže vůbec obléci, takže je jen pro dual- a multiclassy - ideální pro Jana Jansena a Imoen). Po získání všech potřebných předmětů běžte do Rillifanova chrámu, zlikvidujte veškerý odpor a na oltář použijte tři svaté předměty. Pomocí této procedury přivoláte Rillifanova avatara. Ten pomůže jednak s vyčištěním města (vyvolá ku pomoci duchy lesa) a hlavně otevře magicky chráněnou bránu do paláce. Ještě jednou si jděte promluvit s Demin, řekne vám o kamenné harfě a rohu, ale tyto předměty byste již měli mít, takže se vydejte k paláci. Vstupte dovnitř a kolem stromu dojděte až k fontáně se dvěma sochami. Pomocí dvou kamenných předmětů použitých na sochy otevřete průchod do nižšího patra. Sestupte dolů a objevíte se v koruně posvátného elfího stromu. Zjeví se vám královna Ellesime a požádá vás o pomoc. Dozvíte se, že je potřeba zabít nestvůry parazitující na stromě. Ellesime vám také poradí, jak překonat polámané větve. Vraťte se zpět o patro výš a ze stromu v palácové chodbě seberte oříšky. Některé z nich jsou jedlé a mají léčivé účinky, jiné jsou určeny k povzbuzení růstu větví. Opět sestupte dolů a na polámaných větvích oříšky použijte. Projděte celý strom a pobijte všechny parazity, dejte si pozor, jelikož po útoku na parazita se vždy objeví několik elementálů. Po zabití posledního z parazitů dojde k souboji s Irenicem, takže se dobře připravte. Souboj s tímto padouchem není těžký (pořád těžší než ten závěrečný), a i když se vám konečně podaří zvítězit, nic se tím nevyřeší. Irenicus totiž není definitivně mrtvý, ale je přenesen do pekla a vy za ním.

  

 
Pekelné finále

  

Po procitnutí v pekle se kolem sebe rozhlédněte. Nacházíte se poblíž velké brány, kolem které je pět očí. Pozor ! Jakmile klepnete kurzorem na bránu, hra se automaticky uloží pod Final-Save, který budete potřebovat v datadisku. Ještě než se dotknete brány, doporučuji projít všechny zkoušky kromě zkoušky přátelství (viz dále). K otevření brány je třeba získat pět klíčů - Bhaalových slz. Z hlavní místnosti vede pět schodišť k jednotlivým zkouškám. Je lhostejno, v jakém pořadí zkoušky podstoupíte. Na konci každé zkoušky vás čeká jedna Bhaalova slza. Zkouška úplně vpravo je boj s drakem. Zabte ho a seb erte vše včetně slzy. Další zkouška je boj s Beholdery. Nejp rve odmítněte démonovu nabídku použít plášť z nymfích vlasů a pak se pusťte do Beholderů - je to celkem nepříjemný boj. Další zkouška je osvobození džina. Démon vám dá meč, se kterým je možno buď džina zabít a slzu sebrat z jeho mrtvoly, nebo mu meč darovat výměnou za slzu (získáte tak víc zkušeností a sice přijdete o meč, ale stejně je to nástroj zla - Vyrovnávač +3 je stejně lepší :) ). Další zkouškou je již zmíněná zkouška přátelství. Musíte si vybrat, zda obětujete jednoho člena družiny nebo necháte oslabit svojí hlavní postavu (ztráta zkušeností a permanentní snížení HP a obratnosti). Poslední zkouškou je souboj se Sarevokem - vaším nevlastním bratrem.

S pěti slzami můžete otevřít bránu (použít slzy na oči). Hlavní postavě budou permanentně zvýšeny některé statistiky. Po otevření brány dojde k rozhovoru a posléze k boji s Irenicem a jeho čtyřmi démony. Ještě před otevřením brány se tedy na boj řádně připravte, nakouzlete obranná kouzla a naučte, co uznáte za vh odné. Doporučuji připravit si mimo jiné kněžské kouzlo Mass Heal a kouzelnická kouzla, která ruší magické ochrany. Bohužel finální souboj není nikterak těžký, nejhorší jsou na něm ty démoni. Irenicus si vždy udělá Spleť a neviditelný odejde na dolní konec mapy (aspoň mě se to vždy stalo). Až zabijete démony sejměnte i Irenica-kouzlo Zlom a potom Strašlivé vadnoutí Abi-dalzima a sekejte do něj hlava nehlava. Neudělá ani jedno kouzlo. Po zabití Irenica se proberete v elfím městě jako odvážní hrdinové a královna Ellesime vám poděkuje. To je konec, právě jste dokončili jednu z nejlepších her mého živata. GRATULUJI.

Hru jste sice dohráli, nicméně vám do dokončení celého příběhu vám zbývá ještě dohrát datadisk Baldur's Gate: Throne of Bhaal obsahující další 3 kapitoly a nepovinný superdungeon Watcher's Keep.